wie zijn wij
|
Katja Bles
|
Ik ben Katja Bles. orthopedagoog en remedial teacher en ik werk vanaf 2005 bij Jan Steen. Ik doe alle intakes voor het basisonderwijs en begeleid bij Jan Steen leerlingen uit het BO. Daarnaast word ik soms door scholen in Amsterdam of Amstelveen ingehuurd om leerlingen met ernstige rekenproblemen of met dyslexie te begeleiden. Ik studeerde orthopedagogiek aan de UVA en de VU. Na een aantal jaren kwam remedial teaching op mijn pad, iets waar ik tot op de dag van vandaag nog reuze blij om ben. Er achter te komen hoe ik ieder kind vooruit kan helpen en motiveren, dat is wat ik het allerleukste vind aan dit vak!
|
Dit is Joke Buffing. Joke is degene die Stichting Leerlingbegeleiding Jan Steen heeft opgericht. Zij is geregistreerd remedial teacher bij de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers en begeleidt al meer dan 40 jaar kinderen met leerproblemen. Zij werkt vooral met kinderen uit het basisonderwijs en doet dat nog steeds met heel veel plezier. Joke heeft zeer veel ervaring en contacten op scholen en met andere instellingen, waar Stichting Jan Steen natuurlijk van profiteert!
|
Joke Buffing
|
Claire Coombes
|
Ik ben Claire Coombes, ontwikkelings- en onderwijspsychologe bij Jan Steen. Ik heb gestudeerd aan de Universiteit Leiden, en werk sinds 2008 bij Jan Steen. Ik neem intelligentie-, dyscalculie en dyslexie-onderzoeken af. Verder begeleid ik als remedial teacher zowel leerlingen uit het basisonderwijs als leerlingen van de middelbare school. Ik ben tweetalig Nederlands-Engels, iets wat in de begeleiding soms heel goed van pas komt!
|
Ik ben Lenne Sterk, voormalig leerkracht, remedial teacher en ambulant begeleider. Mijn achtergrond: Ik heb twee masteropleidingen Special Educational Needs (Specialist Leerproblemen en Gedragsspecialist) een opleding Remedial Teaching en een opleiding Counselling gevolgd en heb zowel in het regulier als Speciaal Onderwijs gewerkt met leerlingen van alle leeftijden. Sinds een paar jaar werk ik met plezier als zelfstandig remedial teacher en kindercoach/-counsellor. Ik haal veel voldoening uit het werken met kinderen, vooral als ze leren (weer) “leuk” vinden en in hun kracht komen. Ieder kind heeft unieke eigenschappen en talenten, wil gezien en gehoord worden en zich ontwikkelen tot de mens die er mag zijn!
|
Lenne Sterk
|
Karel Vlieger
|
Karel Vlieger werkt al sinds 1992 bij Jan Steen als remedial teacher voor het voortgezet onderwijs. Karel begeleidt veel eindexamenkandidaten, zowel op het gebied van talen (bijvoorbeeld in verband met dyslexie) als op het gebied van de exacte vakken en de zaakvakken. Bij Karel kun je ook begeleid worden op het gebied van studietechniek, ook in de tweede fase. Karel verzorgt verder de intake en coördinatie bij nieuwe aanmeldingen, en de coördinatie van de huiswerkklassen, die hij ook begeleidt.
|
Ik ben Karlijn de Cleen, remedial teacher en voormalig leerkracht. Voordat ik startte in het onderwijs haalde ik mijn WO-bachelor Psychologie, waarna ik de verkorte pabo en de masteropleiding Educational Needs, met als specialisatie ‘Leren’volgde. Mijn expertise is hoogbegaafdheid; als leerkracht stond ik vijf jaar lang voor een klas met uitsluitend hoogbegaafde kinderen. Daarnaast heb ik mij ontwikkeld in het begeleiden van kinderen met diverse leerproblemen. Ik wil deze kinderen helpen om het beste uit zichzelf te halen, ook als dat in de klas niet helemaal lukt. Ik vind het daarbij belangrijk om een band met de kinderen op te bouwen zodat ze zich gezien en gehoord voelen. Door mijn aanpak aan te passen aan het kind wil ik elk kind succeservaringen laten opdoen
|
Karlijn de Cleen
|